
w ramach programu Fundusze Europejskie dla Śląskiego 2021–2027 (Europejski Fundusz Społeczny Plus (EFS+))
priorytet: FESL.06 Fundusze Europejskie dla edukacji
działanie: 6.2 Kształcenie ogólne
typ: Edukacja włączająca w kształceniu ogólnym
1. Postanowienia ogólne
- Za każdym razem, gdy w tym dokumencie napisane jest o Regulaminie projektu, oznacza to, że chodzi o
Regulamin naboru i uczestnictwa w projekcie „Wzmacnianie jakości edukacji włączającej w Mieście Racibórz”
o numerze FESL.06.02-IZ.01-0338/23.
- Regulamin projektu określa zasady naboru oraz uczestnictwa w projekcie.
- Beneficjentem projektu jest Miasto Racibórz.
Beneficjent to organizacja prowadząca szkołę, która dostała pieniądze na przeprowadzenie projektu.
- Realizatorami projektu są:
1) Szkoła Podstawowa nr 1 z Oddziałami Integracyjnymi
Adres: ul. Cecylii 30, Racibórz 47-400
2) Szkoła Podstawowa nr 3 im. Krzysztofa Kamila Baczyńskiego
Adres: ul. Kapitana Serafina Myśliwca 16, Racibórz 47-400
3) Szkoła Podstawowa nr 4 im. ks. Stefana Pieczki
Adres: ul. Wojska Polskiego 8, Racibórz 47-400
4) Szkoła Podstawowa nr 13 im. Stanisława Staszica
Adres: ul. ks. Stanisława Staszica 12, Racibórz 47-400
5) Szkoła Podstawowa nr 15 z Oddziałami Sportowymi w Raciborzu
im. Jana III Sobieskiego
Adres: ul. Juliusza Słowackiego 48, Racibórz 47-400
6) Szkoła Podstawowa nr 18 im. Książąt Raciborskich
Adres: ul. Ocicka 52, Racibórz 47-400
7) Zespół Szkolno-Przedszkolny nr 1
Adres: ul. Henryka Jordana 6, Racibórz 47-400
8) Zespół Szkolno-Przedszkolny nr 2
Adres: ul. Juliana Tuwima 1, Racibórz 47-400
9) Zespół Szkolno-Przedszkolny nr 3
Adres: ul. Sudecka 2, Racibórz 47-400
10) Zespół Szkolno-Przedszkolny nr 4
Adres: ul. Bojanowska 5, Racibórz 47-400
Realizatorzy to szkoły, która będą wykonywały projekt.
- Pieniądze na projekt pochodzą z Unii Europejskiej.
Projekt jest współfinansowany ze środków
Europejskiego Funduszu Społecznego Plus (EFS+)
w ramach Programu Fundusze Europejskie dla Śląskiego 2021–2027.
- Projekt prowadzony będzie w :
1) Szkoła Podstawowa nr 1 z Oddziałami Integracyjnymi
Adres: ul. Cecylii 30, Racibórz 47-400
Adres e-mail: szkolanaostrogu@op.pl
Strona internetowa: https://sp1raciborz.pl/
2) Szkoła Podstawowa nr 3 im. Krzysztofa Kamila Baczyńskiego
Adres: ul. Kapitana Serafina Myśliwca 16, Racibórz 47-400
Adres e-mail: szkola@sp3raciborz.pl
Strona internetowa: https://www.sp3raciborz.pl/
3) Szkoła Podstawowa nr 4 im. ks. Stefana Pieczki
Adres: ul. Wojska Polskiego 8, Racibórz 47-400
Adres e-mail: sp4rac@poczta.fm
Strona internetowa: https://www.sp4raciborz.pl/
4) Szkoła Podstawowa nr 13 im. Stanisława Staszica
Adres: ul. ks. Stanisława Staszica 12, Racibórz 47-400
Adres e-mail: sekretariat@sp13raciborz.pl
Strona internetowa: https://sp13raciborz.szkolnastrona.pl/
5) Szkoła Podstawowa nr 15 z Oddziałami Sportowymi w Raciborzu Im. Jana III Sobieskiego
Adres: ul. Juliusza Słowackiego 48, Racibórz 47-400
Adres e-mail: szkola@sp15raciborz.pl
Strona internetowa: https://sp15raciborz.edupage.org/
6) Szkoła Podstawowa nr 18 im. Książąt Raciborskich
Adres: ul. Ocicka 52, Racibórz 47-400
Adres e-mail: szkola@sp18.pl
Strona internetowa: https://sp18.pl/
7) Zespół Szkolno-Przedszkolny nr 1
Adres: ul. Henryka Jordana 6, Racibórz 47-400
Adres e-mail: zspraciborz@poczta.fm
Strona internetowa: http://zsp1rac.pl/
8) Zespół Szkolno-Przedszkolny nr 2
Adres: ul. Juliana Tuwima 1, Racibórz 47-400
Adres e-mail: zsp-2@zsp2rac.ostrog.net
Strona internetowa: https://zsp2rac.pl/
9) Zespół Szkolno-Przedszkolny nr 3
Adres: ul. Sudecka 2, Racibórz 47-400
Adres e-mail: zsp3@zsp3-raciborz.pl
Strona internetowa: http://zsp3raciborz.szkolnastrona.pl/
10) Zespół Szkolno-Przedszkolny nr 4
Adres: ul. Bojanowska 5, Racibórz 47-400
Adres e-mail: sekretariat@zsp4-raciborz.pl
Strona internetowa: http://zsp4-raciborz.pl/
- Projekt prowadzony będzie w terminie od 01 czerwca 2024 r. do 30 czerwca 2026 r.
Termin może ulec zmianie w przypadku zmiany zapisów we wniosku o dofinansowanie.
Wniosek o dofinansowanie to dokument, który opisuje cały projekt.
- Udział we wszystkich formach wsparcia realizowanych w ramach projektu jest dobrowolny i bezpłatny.
Formy wsparcia to szkolenia, studia podyplomowe, warsztaty, zajęcia dodatkowe oraz wyposażenie szkół w pomoce dydaktyczne i sprzęt do prowadzenia zajęć.
- Uczestnikami projektu mogą zostać:
– uczniowie ze specjalnymi potrzebami rozwojowymi i edukacyjnymi,
mieszkający lub uczący się w województwie śląskim,
w szczególności w mieście Racibórz,
– nauczyciele zatrudnieni w szkole,
– rodzice/opiekunowie uczniów.
Przez specjalne potrzeby rozwojowe i edukacyjne należy rozumieć potrzeby, które w procesie rozwoju dzieci i młodzieży wynikają w szczególności:
– z niepełnosprawności,
– z niedostosowania społecznego,
– z zagrożenia niedostosowaniem społecznym,
– z zaburzeń zachowania lub emocji,
– ze szczególnych uzdolnień,
– ze specyficznych trudności w uczeniu się,
– z deficytów kompetencji i zaburzeń sprawności językowych,
– z choroby przewlekłej,
– z sytuacji kryzysowych lub traumatycznych,
– z niepowodzeń edukacyjnych,
– z zaniedbań środowiskowych związanych z sytuacją bytową ucznia i jego rodziny, sposobem spędzania czasu wolnego i kontaktami środowiskowymi,
– z trudności adaptacyjnych związanych z różnicami kulturowymi lub ze zmianą środowiska edukacyjnego, w tym związanych z wcześniejszym kształceniem za granicą.
- Udział w zajęciach dodatkowych mogą wziąć uczniowie ze specjalnymi potrzebami rozwojowymi i edukacyjnymi szkół wymienionych w rozdziale 1, punkcie 4.
- Udział w szkoleniach mogą wziąć nauczyciele szkół wymienionych w rozdziale 1, punkcie 4.
- Udział w warsztatach mogą wziąć uczniowie, nauczyciele oraz rodzice/opiekunowie uczniów z szkół wymienionych w rozdziale 1, punkcie 4.
- Celem projektu jest zwiększenie szans edukacyjnych uczniów kształcenia ogólnego ze specjalnymi potrzebami rozwojowymi i edukacyjnymi, poprzez:
- organizację zajęć dodatkowych, rozwój potencjału oraz poprawę dostępności edukacji dla 628 uczniów w podmiotowych szkołach,
- dostosowanie i wyposażenie szkoły podstawowej w pomoce dydaktyczne i sprzęt do prowadzenia zajęć,
- podniesienie umiejętności kadry 245 osób oraz rodziców/opiekunów dzieci do potrzeb edukacji ogólnodostępnej oraz
podniesienie kompetencji w zakresie integracji oraz w zapobieganiu dyskryminacji i przemocy rówieśniczej przedmiotowej szkole,
w okresie 25 miesięcy trwania projektu.
- Zespół Projektowy utworzą kierownik/czka projektu, asystent/ka kierownika oraz specjalista/tka do spraw rekrutacji i promocji.
Zespół projektowy to ludzie, którzy odpowiadają za prowadzenie projektu.
- Biuro projektu znajduje się w Urzędzie Miasta w Raciborzu,
Adres: ul. Króla Stefana Batorego 6, 47-400 Racibórz.
2. Zasady naboru uczniów
- Grupa docelowa projektu to m.in. uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi i rozwojowym uczęszczający do szkół wymienionych w rozdziale 1, punkcie 4.
- Aby twoje dziecko/podopieczny mogło wziąć udział w naborze do projektu musisz:
Zarejestrować się w Kompleksowym Systemie Rekrutacji (system KSR).
Jest to strona internetowa, do której możesz wejść klikając tutaj .
Możesz też wpisać w przeglądarkę adres: rekrutacje-uczen.pzo.edu.pl
Jeśli nie masz dostępu do Internetu lub będziesz miał/a problemy z rejestracją, potrzebną pomoc uzyskasz w sekretariacie szkoły.
UWAGA!
Przed rozpoczęciem rejestracji upewnij się, że masz wszystkie potrzebne dokumenty.
- Zarejestrować dziecko w systemie KSR musisz w dniach:
I nabór: od 26 sierpnia 2024 r. do 17 września 2024 r.
II nabór: od 11 sierpnia 2025 r. do 9 września 2025 r.
- Informacje o naborze będziesz mógł dostać w Biurze Projektu, w szkole lub na stronach internetowych szkół wymienionych w rozdziale 1, punkcie 6.
Jeśli potrzebujesz pomocy w naborze uzyskasz ją w Biurze Projektu lub w szkole.
Informację o naborze uzyskasz również w Dzienniku elektronicznym.
Informacja o naborze zostanie przygotowana w sposób umożliwiający zamianę tekstu na mowę.
- Zakładana liczba uczniów biorących udział w projekcie określona jest we wniosku o dofinansowanie i wynosi 628 dzieci.
Nabór prowadzony jest osobno na poszczególne zajęcia.
- Jeśli na poszczególne zajęcia zapisze się zbyt mało uczniów, może zostać przeprowadzony nabór uzupełniający, czyli jeszcze jeden, dodatkowy nabór.
Jeśli taki nabór się odbędzie, to jego terminy zostaną podane w ogłoszeniu, które zostanie opublikowane w Biurze projektu, w szkole oraz na stronie internetowej szkoły.
- Nabór przeprowadzony zostanie przez Komisję Rekrutacyjną.
Skład komisji to: dyrektor/ka szkoły, przedstawiciel/ka Beneficjenta – organu prowadzącego, kierownik/czka projektu.
- W pierwszym etapie rekrutacji sprawdzone zostanie czy Twoje dziecko/podopieczny spełnia kryteria formalne.
Kryteria te są wymienione w punkcie 9, poniżej.
Oceny formalnej podanych danych, czyli sprawdzenia czy wszystkie złożone dane są poprawne, dokonuje dyrektor/ka szkoły.
- Ocena formalna obejmuje sprawdzenie złożonych dokumentów w następującym zakresie:
– czy dziecko jest uczniem szkoły?
– czy rodzic/opiekun wyraża zgodę na udział w projekcie?
– czy Twoje dziecko zostało zarejestrowane w Kompleksowym Systemie Rekrutacji w terminie?
– czy uczeń został objęty diagnozą szkoły i stwierdzono specjalne potrzeby edukacyjne?
Aby Twoje dziecko mogło wziąć udział w projekcie wszystkie kryteria formalne muszą być spełnione.
Do projektu przyjmowani będą jedynie uczniowie, u których występuje konieczność objęcia zajęciami dodatkowymi wynikająca z diagnozy szkoły.
- W drugim etapie naboru przyznane zostaną punkty za kryteria merytoryczne. W tym etapie przyznawane są punkty według zasad, które są wymienione poniżej – w punktach a) do e).
Wszystkie składane przez Ciebie oświadczenia muszą być potwierdzone odpowiednimi dokumentami.
Jeśli nie dostarczysz wymaganych dokumentów Twoje dziecko/podopieczny nie dostanie punktów za dane kryterium.
- poniżej 1500,00 zł netto – 3 punkty,
- od 1500,01 zł do 2000,00 zł netto – 2 punkty,
- od 2000,01 zł do 2500,00 zł netto – 1 punkt,
- powyżej 2500,00 zł netto – 0 punktów,
- odmowa udzielenia informacji – 0 punktów.
Dochód sprawdzany będzie na podstawie zaświadczenia o wysokości dochodu dla każdego z rodziców/opiekunów oraz informacji o liczbie osób w rodzinie.
Liczba osób w rodzinie weryfikowana będzie na podstawie liczby dzieci w rodzinie podanej w punkcie b) oraz danych rodziców.
Zaświadczenie to możesz uzyskać na stronie https://urzadskarbowy.gov.pl/
Zaloguj się na stronie przy pomocy jednego z dostępnych tam sposobów.
Po zalogowaniu się na stronę, kliknij na liście po lewej stronie w „Dokumenty”, a następnie w „Złóż Dokument”.
Następnie wybierz na środku ekranu opcję „Zaświadczenie o dochodach”.
Po uzyskaniu dokumentu będzie on dostępny w zakładce „Dokumenty” – „Otrzymane”.
Pamiętaj, że możesz odmówić podania informacji, ale nie dostaniesz punktów za to kryterium.
- liczba dzieci w rodzinie:
- 4 lub więcej dzieci – 3 punkty,
- 3 dzieci – 2 punkty,
- 2 dzieci – 1 punkt,
- 1 dziecko – 0 punktów,
- odmowa udzielenia informacji – 0 punktów.
Liczba dzieci sprawdzana będzie na podstawie zaświadczenia z rejestru PESEL.
Aby uzyskać zaświadczenie wejdź na stronę:
Następnie kliknij na niebieski przycisk „Pobierz Zaświadczenie”.
Zaloguj się na stronie przy pomocy jednego z dostępnych tam sposobów.
Następnie zaznacz opcję „Twojego dziecka”.
Nie musisz generować pełnego odpisu danych. Wystarczy, że zaznaczysz pola dotyczące danych, które chcesz potwierdzić w projekcie.
Złóż podpis zaufany na dokumencie.
Dokument będzie znajdował się na Twojej skrzynce e-puap.
Pamiętaj, że możesz odmówić podania informacji, ale Twoje dziecko/podopieczny nie dostanie punktów za to kryterium.
- wykształcenie rodzica o niższym poziomie wykształcenia w rodzinie zgodnie z Międzynarodową Standardową Klasyfikacją Kształcenia :
- poziom 1 lub 2 – 3 punkty,
- poziom 3 lub 4 – 2 punkty,
- poziomy 5 do 8 – 1 punkt,
- odmowa udzielenia informacji – 0 punktów
Poziom ISCED to liczba określająca poziom wykształcenia.
ISCED 1 – Wykształcenie podstawowe
ISCED 2 – Wykształcenie niższe średnie (gimnazjalne)
ISCED 3 – Wykształcenie wyższe średnie (ponadgimnazjalne)
ISCED 4 – Wykształcenie policealne
ISCED 5 – Studia krótkiego cyklu
ISCED 6 – Studia licencjackie lub ich odpowiedniki
ISCED 7 – Studia magisterskie lub ich odpowiedniki
ISCED 8 – Studia doktoranckie lub ich odpowiednik
Wykształcenie sprawdzane będzie na podstawie skanu dokumentu potwierdzającego najwyższe posiadane wykształcenie np. świadectwo ukończenia szkoły, dyplom ukończenia studiów.
Pamiętaj, że możesz odmówić podania informacji, ale Twoje dziecko/podopieczny nie dostanie punktów za to kryterium.
- orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego dziecka:
- 3 punkty
Posiadanie orzeczenia sprawdzane będzie na podstawie skanu orzeczenia o potrzebie kształcenia specjalnego.
Jeśli dziecko posiada orzeczenie, dostanie 3 punkty.
- zła sytuacja społeczna ucznia (cudzoziemcy/uchodźcy, zamieszkanie na terenach wiejskich, z niepełnych rodzin, domów dziecka):
- 3 punkty.
Sytuacja społeczna będzie sprawdzana na podstawie jednego z wymienionych dokumentów:
– Status uchodźcy/cudzoziemca sprawdzany będzie na podstawie zaświadczenia z rejestru PESEL (patrz podpunkt b) lub dokumentu elektronicznego w aplikacji mobilnej Diia.pl.
– Zamieszkanie na terenach wiejskich sprawdzane będzie na podstawie zaświadczenia z rejestru PESEL (patrz podpunkt b)
– Fakt pochodzenia dziecka z niepełnej rodziny sprawdzany będzie na podstawie zaświadczenia z OPS lub decyzji o przyznaniu dodatku z tytułu samotnego wychowywania dziecka.
W przypadku braku takich dokumentów będzie weryfikowany na podstawie kopii skróconego aktu zgonu drugiego z rodziców dziecka – w przypadku gdy drugi z rodziców dziecka nie żyje,
lub
kopii odpisu zupełnego aktu urodzenia dziecka – w przypadku gdy ojciec dziecka jest nieznany
lub
odpisu wyroku oddalającego powództwo o ustalenie świadczenia alimentacyjnego od drugiego z rodziców – w przypadku gdy taki wyrok został wydany.
– Fakt przebywania w domu dziecka sprawdzany będzie na podstawie zaświadczenia domu dziecka.
Jeśli dziecko jest w złej sytuacji społecznej dostanie 3 punkty.
Pamiętaj, że możesz odmówić podania informacji, ale Twoje dziecko/podopieczny nie dostanie punktów za to kryterium.
Istnieje możliwość, aby w szczególnych sytuacjach potwierdzić spełnienie kryterium innym dokumentem, który w jednoznaczny sposób potwierdza spełnienie tego kryterium.
- Po przyznaniu punktów za kryteria merytoryczne, szkoła przyznaje punkty ze względu na konieczność objęcia zajęciami dodatkowymi wynikająca z diagnozy szkoły:
- bardzo wysoka – 3 punkty,
- wysoka – 2 punkty,
- przeciętna – 1 punkt,
- brak – 0 punktów.
- W przypadku znalezienia błędów lub braków w dokumentach zostaniesz o tym poinformowany/a mailowo i będziesz mógł/mogła 1 raz poprawić dokumenty w systemie KSR.
- Poprawek musisz dokonać w ciągu 3 dni od momentu, w którym dostaniesz informację o tym, że trzeba poprawić dokumenty.
- Po dokonaniu poprawek dokumenty są przekazywane do ponownej oceny.
Oznacza to, że po tym jak poprawisz dokumenty, zostaną one jeszcze raz sprawdzone i ocenione.
- Możesz zostać poproszony o udzielenie wyjaśnień do złożonych przez Ciebie dokumentów lub złożenie dodatkowych dokumentów.
- Jeśli zostaniesz wezwany/a do szkoły, żeby poprawić wniosek, ale tego nie zrobisz lub znowu zrobisz błędnie, Twoje dziecko/podopieczny nie otrzyma punktów za kryterium, w którym znajduje się błąd.
- Na podstawie wymienionych wyżej kryteriów zostaną stworzone listy rankingowe: lista uczestników projektu oraz lista rezerwowych
ułożone w kolejności od największej liczby punktów do najmniejszej.
Listy będą tworzone osobno dla każdych zajęć.
W przypadku takiej samej liczby punktów decydować będzie data wpłynięcia zgłoszenia.
Oznacza to, że wnioski zostaną ułożone według przydzielonych punktów.
Im więcej punktów dostanie Twoje dziecko/podopieczny, tym wyżej będzie na liście.
Jeśli Twoje dziecko/podopieczny będzie miało za mało punktów, żeby dostać się na listę uczestników, będzie dopisane do listy rezerwowej.
- Listy rankingowe zostaną opublikowane za pomocą strony internetowej szkoły lub na tablicy ogłoszeń szkoły według przepisów dotyczących ochrony danych osobowych.
Oznacza to, że na liście nie będzie znajdowało się nazwisko Twoje ani Twojego dziecka, tylko numer, który dostaniesz podczas składania dokumentów.
Informacje o dostaniu się na zajęcia Twojego dziecka otrzymasz również na maila podanego przy składaniu wniosku w systemie KSR.
- Informacje o wynikach naboru otrzymasz w ciągu 7 dni od jego zakończenia.
- Uczniowie, którzy znajdują się na liście rezerwowej, będą mogli wziąć udział w projekcie w wyniku rezygnacji ucznia z listy uczestników projektu.
- Nabór ma charakter jawny oraz przebiega z zachowaniem zasady równości szans (w tym równości płci i jednakowego dostępu).
Każde dziecko ma równe szanse na dostanie się do projektu.
- W przypadku trudności w rekrutacji wychowawcy przeprowadzą indywidualne rozmowy z rodzicami/opiekunami prawnymi, aby wyjaśnić im potrzebę udziału ich dzieci w dodatkowych zajęciach. Wzmocnione zostaną również działania promocyjne.
- Uczniowie znajdujący się na listach uczestników zostaną zakwalifikowani do projektu pod warunkiem podpisania i dostarczenia Deklaracji uczestnictwa w projekcie ucznia.
Oznacza to, że jeżeli twoje dziecko otrzyma wystarczającą liczbę punktów i znajdzie się na liście uczestników projektu, będziesz musiał wypełnić i dostarczyć jeszcze Deklarację uczestnictwa w projekcie ucznia.
Stanowi ona Załącznik nr 1a do Regulaminu.
3. Zasady naboru nauczycieli
1.Grupa docelowa projektu to m.in. nauczyciele/ki szkół wymienionych w rozdziale 1, punkcie 4.
- Abyś mógł wziąć udział w naborze do projektu musisz:
Zarejestrować się w Kompleksowym Systemie Rekrutacji (system KSR).
Jest to strona internetowa, do której możesz wejść klikając tutaj .
Możesz też wpisać w przeglądarkę adres: rekrutacje-nauczyciel.pzo.edu.pl
Jeśli nie masz dostępu do Internetu lub będziesz miał/a problemy z rejestracją potrzebną pomoc uzyskasz w sekretariacie szkoły.
UWAGA!
Przed rozpoczęciem rejestracji upewnij się, że masz wszystkie potrzebne dokumenty.
- Zarejestrować się w systemie KSR musisz w dniach:
I nabór: od 26 sierpnia 2024 r. do 17 września 2024 r.
II nabór: od 11 sierpnia 2025 r. do 9 września 2025 r.
- Informacje o naborze będziesz mógł/mogła dostać w Biurze projektu, w szkole lub na stronach internetowych szkół podanych w rozdziale 1, punkcie 6.
Jeśli potrzebujesz pomocy w naborze uzyskasz ją w Biurze projektu lub w szkole.
Informacja o naborze zostanie przygotowana w sposób umożliwiający zamianę tekstu na mowę.
- Zakładana liczba nauczycieli/ek biorących udział w projekcie określona jest we wniosku o dofinansowanie i wynosi 245 nauczycieli/ek.
Nabór prowadzony jest osobno na poszczególne formy wsparcia.
- Jeśli do projektu zapisze się zbyt mało nauczycieli/ek, może zostać przeprowadzony nabór uzupełniający, czyli jeszcze jeden, dodatkowy nabór.
Jeśli taki nabór się odbędzie, to jego terminy zostaną podane w ogłoszeniu, które zostanie opublikowane w Biurze projektu lub w szkole oraz na stronie internetowej szkoły.
- Nabór przeprowadzony zostanie przez Komisję Rekrutacyjną.
Skład komisji to: dyrektor/ka szkoły, przedstawiciel/ka Beneficjenta – organu prowadzącego, kierownik/czka projektu.
- W pierwszym etapie rekrutacji sprawdzone zostanie czy spełniasz kryteria formalne.
Kryteria te są wymienione w punkcie 9, poniżej.
Oceny formalnej podanych danych, czyli sprawdzenia czy wszystkie złożone dane są poprawne, dokonuje dyrektor/ka szkoły.
- Ocena formalna obejmuje sprawdzenie złożonych dokumentów w następującym zakresie:
– czy nauczyciel/ka jest pracownikiem szkoły?
– czy nauczyciel/ka wyraża zgodę na udział w projekcie?
– czy formularz zgłoszenia do projektu został złożony w terminie?
Abyś mógł/mogła wziąć udział w projekcie wszystkie kryteria formalne muszą być spełnione.
- W drugim etapie naboru przyznane zostaną punkty za kryteria merytoryczne. W tym etapie przyznawane są punkty według zasad które są wymienione poniżej – w punktach a) do d).
Wszystkie składane przez ciebie oświadczenia muszą być potwierdzone odpowiednimi dokumentami.
Jeśli nie dostarczysz wymaganych dokumentów nie dostaniesz punktów za dane kryterium.
- staż pracy nauczyciela/ki:
- powyżej 5 lat – 3 punkty,
- od 2 lat do 5 lat – 2 punkty,
- od roku do 2 lat – 1 punkt,
- poniżej 1 roku – 0 punktów.
Weryfikowany na podstawie danych kadrowych.
- liczba ukończonych form doskonalenia zawodowego (studiów, kursów) dofinansowanych ze środków Wnioskodawcy:
- 0 – 3 punkty,
- 1–2 – 2 punkty,
- 3 lub więcej – 1 punkt.
Weryfikowana na podstawie danych kadrowych.
- status ekonomiczny uczestnika/czki:
- poniżej 3500,00 zł netto – 3 punkty,
- od 3500,01 zł do 4000,00 zł netto – 2 punkty,
- od 4000,01 zł do 4500,00 zł netto – 1 punkt,
- powyżej 4500,00 zł netto – 0 punktów,
- odmowa udzielenia informacji – 0 punktów.
Dochód sprawdzany będzie na podstawie zaświadczenia o wysokości dochodu.
Zaświadczenie to możesz uzyskać na stronie https://urzadskarbowy.gov.pl/
Zaloguj się na stronie przy pomocy jednego z dostępnych tam sposobów.
Po zalogowaniu się na stronę kliknij na liście po lewej stronie w „Dokumenty”, a następnie w „Złóż Dokument”.
Następnie wybierz na środku ekranu opcję „Zaświadczenie o dochodach”.
Po uzyskaniu dokumentu będzie on dostępny w zakładce „Dokumenty” – „Otrzymane”
Pamiętaj, że możesz odmówić podania informacji, ale nie dostaniesz punktów za to kryterium.
- niekorzystna sytuacja społeczna (niepełnosprawność, uchodźcy, samotne wychowywanie dziecka, zamieszkanie na terenach wiejskich,):
- 3 punkty.
Sytuacja społeczna będzie sprawdzana na podstawie jednego z wymienionych dokumentów:
– Niepełnosprawność będzie sprawdzana na podstawie: Orzeczenia o stopniu niepełnosprawności
– Status uchodźcy/cudzoziemca sprawdzany będzie na podstawie zaświadczenia z rejestru PESEL lub dokumentu elektronicznego w aplikacji mobilnej Diia.pl.
– Fakt samotnego wychowywania dziecka sprawdzany będzie na podstawie zaświadczenia z OPS lub decyzji o przyznaniu dodatku z tytułu samotnego wychowywania dziecka.
W przypadku braku takich dokumentów będzie weryfikowany na podstawie kopii skróconego aktu zgonu drugiego z rodziców dziecka – w przypadku gdy drugi z rodziców dziecka nie żyje,
lub
kopii odpisu zupełnego aktu urodzenia dziecka – w przypadku gdy ojciec dziecka jest nieznany
lub
odpisu wyroku oddalającego powództwo o ustalenie świadczenia alimentacyjnego od drugiego z rodziców – w przypadku gdy taki wyrok został wydany.
– Zamieszkanie na terenach wiejskich sprawdzane będzie na podstawie zaświadczenia z rejestru PESEL.
Aby uzyskać zaświadczenie wejdź na stronę:
Następnie kliknij na niebieski przycisk „Pobierz Zaświadczenie”.
Zaloguj się na stronie przy pomocy jednego z dostępnych tam sposobów.
Nie musisz generować pełnego odpisu danych. Wystarczy, że zaznaczysz pola dotyczące danych, które chcesz potwierdzić w projekcie.
Złóż podpis zaufany na dokumencie.
Dokument będzie znajdował się na Twojej skrzynce e-puap.
Jeśli jesteś w złej sytuacji społecznej dostaniesz 3 punkty.
Pamiętaj, że możesz odmówić podania informacji, ale nie dostaniesz punktów za to kryterium.
Istnieje możliwość, aby w szczególnych sytuacjach potwierdzić spełnienie kryterium innym dokumentem, który w jednoznaczny sposób potwierdza spełnienia tego kryterium.
- W przypadku znalezienia błędów lub braków w dokumentach zostaniesz o tym poinformowany/a mailowo i będziesz mógł/mogła 1 raz poprawić dokumenty w systemie KSR.
- Poprawek musisz dokonać w ciągu 3 dni od momentu, w którym dostaniesz informację o tym, że trzeba poprawić dokumenty.
- Po dokonaniu poprawek dokumenty są przekazywane do ponownej oceny.
Oznacza to, że po tym jak poprawisz dokumenty, zostaną one jeszcze raz sprawdzone i ocenione.
- Możesz zostać poproszony o udzielenie wyjaśnień do złożonych przez Ciebie dokumentów lub złożenie dodatkowych dokumentów.
- Jeśli zostaniesz wezwany/a, żeby poprawić wniosek, ale tego nie zrobisz lub znowu zrobisz błędnie, nie otrzymasz punktów za kryterium, w którym znajduje się błąd.
- Na podstawie wymienionych wyżej kryteriów zostaną stworzone listy rankingowe: lista uczestników projektu oraz lista rezerwowych
ułożone w kolejności od największej liczby punktów do najmniejszej.
Listy będą tworzone osobno dla każdej formy wsparcia.
W przypadku takiej samej liczby punktów decydować będzie data wpłynięcia zgłoszenia.
Oznacza to, że wnioski zostaną ułożone według przydzielonych punktów.
Im więcej punktów dostaniesz, tym wyżej będziesz na liście.
Jeśli będziesz miało za mało punktów, żeby dostać się na listę uczestników, będziesz dopisany do listy rezerwowej.
- Listy rankingowe zostaną opublikowane za pomocą strony internetowej szkoły lub na tablicy ogłoszeń szkoły według przepisów dotyczących ochrony danych osobowych.
Oznacza to, że na liście nie będzie znajdowało się Twoje nazwisko, tylko numer, który dostaniesz podczas składania dokumentów.
Informacje o dostaniu się do projektu otrzymasz również na maila podanego przy składaniu wniosku w systemie KSR.
- Informacje o wynikach naboru otrzymasz w ciągu 7 dni od jego zakończenia.
- Nauczyciele/ki, którzy znajdują się na liście rezerwowej, będą mogli wziąć udział w projekcie w wyniku rezygnacji nauczyciela z listy uczestników projektu.
- Nabór ma charakter jawny oraz przebiega z zachowaniem zasady równości szans. Każdy nauczyciel/ka ma równe szanse na dostanie się do projektu.
- W przypadku trudności w rekrutacji dyrektor/ka przeprowadzi indywidualne rozmowy z nauczycielami/kami. Wzmocnione zostaną również działania promocyjne.
- Nauczyciele/ki znajdujący się na listach uczestników zostaną zakwalifikowani do projektu pod warunkiem podpisania i dostarczenia Deklaracji uczestnictwa w projekcie nauczyciela.
Oznacza to, że jeżeli otrzymasz wystarczającą ilość punktów i znajdziesz się na liście uczestników projektu, będziesz musiał wypełnić i dostarczyć jeszcze Deklarację uczestnictwa w projekcie nauczyciela.
Stanowi ona Załącznik nr 1b do Regulaminu.
4. Zasady naboru rodziców/opiekunów
- Grupa docelowa projektu to m.in. rodzice/opiekunowie dzieci biorących udział w projekcie.
Będą to rodzice/opiekunowie deklarujący chęć udziału w projekcie.
- Aby wziąć udział w naborze do projektu musisz zadeklarować chęć udziału w projekcie w czasie rekrutacji Twojego dziecka/podopiecznego.
Aby to zrobić musisz zaznaczyć pole, w którym deklarujesz chęć udziału w projekcie.
Nie będziesz rejestrować dodatkowego konta w Kompleksowym Systemie Rekrutacji (system KSR).
Cały proces Twojego naboru odbędzie się za pomocą konta Twojego dziecka/podopiecznego.
- Zadeklarować chęć udziału musisz w dniach:
I nabór: od 26 sierpnia 2024 r. do 17 września 2024 r.
II nabór: od 11 sierpnia 2025 r. do 9 września 2025 r.
- Informacje o naborze będziesz mógł/mogła dostać w Biurze Projektu, w szkole lub na stronach internetowych szkół wymienionych w rozdziale 1, punkcie 6.
Jeśli potrzebujesz pomocy w naborze uzyskasz ją w Biurze Projektu lub w szkole.
Informacja o naborze zostanie przygotowana w sposób umożliwiający zamianę tekstu na mowę.
- Jeśli do projektu zapisze się zbyt mało rodziców, może zostać przeprowadzony nabór uzupełniający, czyli jeszcze jeden, dodatkowy nabór.
Jeśli taki nabór się odbędzie, to jego terminy zostaną podane w ogłoszeniu, które zostanie opublikowane w Biurze Projektu, w szkole oraz na stronie internetowej szkoły.
- Nabór przeprowadzony zostanie przez Komisję Rekrutacyjną.
Skład komisji to: dyrektor/ka szkoły, przedstawiciel/ka Beneficjenta – organu prowadzącego, kierownik/czka projektu.
- W czasie naboru sprawdzone zostanie czy Twoje dziecko/podopieczny spełnia kryteria formalne. Kryteria są wymienione w punkcie 8, poniżej.
Oceny formalnej złożonych dokumentów, czyli sprawdzenia czy wszystkie złożone dokumenty są poprawne, dokonuje kierownik danej placówki, czyli dyrektor/ka szkoły.
- Ocena formalna obejmuje sprawdzenie złożonych dokumentów w następującym zakresie:
– czy Twoje dziecko/podopieczny jest uczniem szkoły?
– czy rodzic/opiekun wyraża zgodę na udział dziecka/podopiecznego w projekcie?
– czy Twoje dziecko/podopieczny zostało zarejestrowane w Kompleksowym Systemie Rekrutacji w terminie?
– czy Twoje dziecko/podopieczny zostało objęte diagnozą szkoły i stwierdzono u niego specjalne potrzeby edukacyjne?
– czy zadeklarowałeś/aś chęć udziału w projekcie?
Abyś mógł/mogła wziąć udział w projekcie wszystkie kryteria formalne muszą być spełnione.
- Na podstawie złożonych danych w systemie KSR stworzona zostanie lista uczestników projektu.
Oznacza to, że jeśli Twoje dziecko dostało się do projektu, Ty też możesz wziąć w nim udział.
- W przypadku braku wystarczającej ilości miejsc w projekcie lista uczestników projektu zostanie stworzona w taki sposób, aby znalazł się na niej przynajmniej jeden z rodziców ucznia biorącego udział w projekcie.
- Lista uczestników zostanie opublikowana za pomocą strony internetowej szkoły lub na tablicy ogłoszeń szkoły według przepisów dotyczących ochrony danych osobowych.
Oznacza to, że na liście nie będzie znajdowało się Twoje nazwisko tylko numer, który dostaniesz podczas składania dokumentów.
Informacje o dostaniu się do projektu otrzymasz również na maila podanego przy składaniu wniosku w systemie.
- Możesz zostać poproszony/a o udzielenie wyjaśnień do złożonych przez Ciebie dokumentów lub złożenie dodatkowych dokumentów.
- Nabór ma charakter jawny oraz przebiega z zachowaniem zasady równości szans (w tym równości płci i jednakowego dostępu).
- W przypadku trudności w rekrutacji dyrektor/ka przeprowadzi indywidualne rozmowy z rodzicami/opiekunami. Wzmocnione zostaną również działania promocyjne.
- Rodzice znajdujący się na liście uczestników zostaną zakwalifikowani do projektu pod warunkiem podpisania i dostarczenia Deklaracji uczestnictwa w projekcie rodzica/opiekuna.
Oznacza to, że jeżeli znajdziesz się na liście uczestników projektu, będziesz musiał wypełnić i dostarczyć jeszcze Deklarację uczestnictwa w projekcie rodzica/opiekuna.
Stanowi ona Załącznik nr 1c do Regulaminu projektu.
5. Uczestnictwo w projekcie
- Aby Twoje dziecko/podopieczny mogło wziąć udział projekcie musisz podpisać w jego imieniu potrzebne dokumenty, w tym:
- Deklaracja uczestnictwa w projekcie ucznia
(Załącznik nr 1a do Regulaminu projektu),
Będziesz odpowiedzialny za przestrzeganie zobowiązań w tym dokumencie.
- Aby wziąć udział w projekcie jako nauczyciel/ka musisz podpisać potrzebne dokumenty, w tym:
- Deklaracja uczestnictwa w projekcie nauczyciela/ki
(Załącznik nr 1b do Regulaminu projektu),
Będziesz odpowiedzialny za przestrzeganie zobowiązań w tym dokumencie.
- Aby wziąć udział w projekcie jako rodzic/opiekun musisz podpisać potrzebne dokumenty, w tym:
- Deklaracja uczestnictwa w projekcie rodzica/opiekuna
(Załącznik nr 1c do Regulaminu projektu),
Będziesz odpowiedzialny za przestrzeganie zobowiązań w tym dokumencie.
- Twoje dziecko ma obowiązek do chodzenia na wszystkie zajęcia na które się dostanie, w czasie trwania projektu.
- Obecność na wszystkich formach wsparcia (szkolenia, warsztaty i zajęcia dodatkowe) będzie sprawdzana przez prowadzącego i
odnotowana w dzienniku zajęć bądź na listach obecności.
- Jeśli Twoje dziecko będzie nieobecne na zajęciach przez 3 kolejne zajęcia
Realizator projektu, czyli Szkoła, może żądać dostarczenia zwolnienia lekarskiego dla dziecka.
Jeśli go nie dostarczysz Twoje dziecko może zostać skreślone z listy uczestników projektu.
- Jeśli któryś z uczniów lub nauczycieli zrezygnuje lub zostanie skreślone z danej formy wsparcia jego miejsce zajmują kolejno osoby z listy rezerwowej.
Zakwalifikowanie do projektu osoby z listy rezerwowej odbywa się zgodnie z zasadami opisanymi w rozdziałach 3 i 4 Regulaminu.
- Biorąc udział w projekcie wyrażasz zgodę na nieodpłatne, wielokrotne i bezterminowe utrwalenie i rozpowszechnianie wizerunku Twojego i/lub Twojego dziecka, które bierze udział w projekcie.
Chodzi o zdjęcia w ramach działań promocyjnych i archiwizacyjnych do projektu.
6. Opis planowanych działań
- W ramach projektu „Wzmacnianie jakości edukacji włączającej w Mieście Racibórz” zaplanowano:
- organizację zajęć dodatkowych, zapewniających odpowiednie warunki do rozwijania indywidualnego potencjału oraz poprawę dostępności edukacji dla uczniów, z uwzględnieniem zróżnicowania ich potrzeb dla 628 dzieci (268 K, 360 M) w wieku szkolnym ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi i rozwojowymi w terminie od 01 września 2024 r. do 30 czerwca 2025 r. oraz 01 września 2025 r. do 30 czerwca 2026 r.,
- podnoszenie umiejętności kadry 245 pracowników (214 K, 31 M) przedmiotowej szkoły oraz rodziców/opiekunów dzieci do potrzeb edukacji ogólnodostępnej, a także kompetencji w zakresie integracji oraz w zapobieganiu dyskryminacji i przemocy rówieśniczej w terminie od 01 września 2024 r. do 30 czerwca 2026 r.,
- dostosowanie i wyposażenie szkoły podstawowej w pomoce dydaktyczne i sprzęt do prowadzenia zajęć, w terminie od 01 czerwca 2024. r do 30 września 2024 r.
- W ramach zapewnienia odpowiednich warunków do rozwijania indywidualnego potencjału oraz poprawę dostępności edukacji przewidziano następujące zajęcia:
- Szkoła Podstawowa nr 1 z Oddziałami Integracyjnymi:
specjalistyczne:
- terapia – Sala Doświadczania Świata kl. 1–8 – 2K, 2M, 4 dzieci., 2 x 45 minut/tydz.
- terapia Biofeedback kl. 1–8 – 1K, 6M, 7 dzieci., 1/tydz.
- terapia SI kl. 1–8 – 2K, 2M, 4 dzieci., 1/tydz.
- terapia Metodą Warnkego kl. 1–8 – 3K, 3M, 6 dzieci, 1/tydz.
dydaktyczno-wyrównawcze:
- z języka polskiego kl. 1–8 – 2K, 2M, 1 gr., 1/tydz.
- w edukacji wczesnoszkolnej kl. 1–3 – 2K, 2M, 1 gr., 1/tydz.
rozwijające:
- programowanie/robotyka kl. 1–3 oraz 4–8– 4K, 6M, 2 gr., 1/tydz.
- z geografii i przyrody kl. 4–8 – 2K, 2M, 1 gr., 1/tydz.
- teatralne/polonistyczne kl. 4–8 – 2K, 2M, 1 gr., 1/tydz.
- matematyczne kl. 1–3 – 2K, 2M, 1 gr., 1/tydz.
- z biologii kl. 4–8 – 1K, 1M, 1 gr., 1/tydz
- Szkoła Podstawowa nr 3 im. Krzysztofa Kamila Baczyńskiego:
specjalistyczne:
- „ścieżki do skutecznej komunikacji” – trening umiejętności społecznych kl. 4–8– 1K, 1M, 2 dzieci, 1/tydz.
- artystyczne i terapia przez sztukę kl. 4–8 – 2K, 2M, 1 gr., 1/tydz.
- Biofeedback kl. 1–8 – 2K, 2M, 4 dzieci, 1/tydz.
- logopedyczne kl. 1–8 – 2K, 2M, 4 dzieci, 1/tydz.
- z pedagogiem (ind.) kl. 1–8 – 1K, 1M, 2 dzieci, 1/tydz.
- z psychologiem (ind.) kl. 1–8 – 1K, 1M, 2 dzieci, 1/tydz.
- korekcyjno-kompensacyjne kl. 1–8 – 1K, 2M, 3 dzieci, 1/tydz.
dydaktyczno-wyrównawcze:
- z języka angielskiego kl. 4–8 – 12K, 12M, 3 gr., 1/tydz.
- dydaktyczno-wyrównawcze – kl. 1–3 – 9K, 9M, 3 gr., 1/tydz.
- z matematyki kl. 4–8 – 10K, 10M, 5 gr., 1/tydz.
- z j. polskiego kl. 4–8 – 4K, 4M, 2 gr., 1/tydz.
rozwijające:
- z języka angielskiego kl. 1–2 oraz 4 –8 – 8K, 8M, 2 gr., 1/tydz.
- ekologiczno-matematyczne kl. 4–8 – 3K, 3M, 1 gr., 1/tydz.
- z matematyki kl. 4–8 – 2K, 2M, 1 gr., 1/tydz.
- logiczne myślenie oparte na grach planszowych kl. 4–8 – 3K, 3M, 2 gr., 1/tydz.
- kompetencje emocjonalno-społeczne kl. 4–8 – 3K, 3M, 3 gr., 1/tydz.
- „Ekologia wokół nas” kl. 4–8 – 3K, 3M, 1 gr., 1/tydz.
- z przyrody kl. 1–3 – 2K, 2M, 1 gr., 1/tydz.
- doradztwo zawodowe kl. 7–8 – 3K, 3M, 6 dzieci, 1/tydz.
- Szkoła Podstawowa nr 4 im. ks. Stefana Pieczki:
specjalistyczne:
- korekcyjno-kompensacyjne kl. 1–3 – 2K, 3M, 1 gr., 1/tydz.
- korekcyjno-kompensacyjne kl. 4–8 – 3K, 2M, 1 gr., 1/tydz.
- socjoterapeutyczne i psychoedukacyjne kl. 4–8 – 8K, 11M, 2 gr., 1/tydz.
- logopedyczne kl. 1–3 – 2K, 2M, 1 gr., 1/tydz.
dydaktyczno-wyrównawcze:
- z matematyki kl. 4–8 – 2K, 1M, 1 gr., 1/tydz.
- z języka angielskiego kl. 4–8 – 3K, 4M, 1 gr., 1/tydz.
- z języka polskiego kl. 4–8 – 5K, 4M, 2 gr., 1/tydz.
rozwijające:
- z robotyki kl. 4-8 – 4K, 4M, 2 gr., 1/tydz.
- z języka angielskiego kl. 4–8 – 4K, 4M, 1 gr., 1/tydz.
- wokalne kl. 4–8 – 5K, 1M, 1 gr., 1/tydz.
- plastyczne kl. 4–8 – 4K, 4M, 1 gr., 1/tydz.
- zajęcia rozwijające z robotyki kl. 1–3 – 3K, 5M, 2 gr., 1/tydz.
- z projektowania 3D kl. 4–8 – 4K, 4M, 1 gr., 1/tydz.
- Szkoła Podstawowa nr 13 im. Stanisława Staszica:
specjalistyczne:
- terapia ręki i stopy kl. 1–3 – 2K, 2M, 1 gr., 1/tydz.
- terapia ręki i stopy kl. 4–6 – 2K, 2M, 1 gr., 1/tydz.
- logopedyczne kl. 1–3 oraz 4 – 2K, 4M, 2 gr., 1/tydz.
rozwijające:
- „Mistrz języka polskiego i historii” kl. 4–8 – 1K, 1M, 1 gr., 1/tydz.
- koło matematyczne kl. 4–8 – 2K, 2M, 2 gr., 1/tydz.
- „Mistrz biologii” kl. 7–8 – 2K, 1 gr., 1/tydz.
- szachowe kl. 1–3 oraz 4–8– 2K, 2M, 2 gr., 1/tydz.
- teatralne – „I Ty możesz zostać artystą” kl. 4–8 – 1K, 1M, 1 gr., 1/tydz.
- koło miłośników literatury kl. 4–8 – 1K, 1M, 1 gr., 1/tydz.
- „Mistrz matematyki” kl. 4–8 – 2K, 1 gr., 1/tydz.
- „Mistrz chemii” kl. 7–8 – 1K, 1M, 1 gr., 1/tydz.
- „Mistrz fizyki” kl. 7–8 – 1K, 1M, 1 gr., 1/tydz.
- zajęcia świetlicowe kl. 1–4 – 2K, 2M, 1 gr., 1/tydz.
- umuzykalniające – „Śpiewające Świetliki” kl. 1–4 – 2K, 2M, 1 gr., 1/tydz.
- teatralne – „Teatr i ja” kl. 4–8 – 4K, 4M, 1 gr., 1/tydz.
- recytatorskie – „Na szkolnej scenie” kl. 4–8 – 6K, 2M, 1 gr., 1/tydz.
- dziennikarstwo – „Siła słowa” kl. 4–8 – 2K, 2M, 1 gr., 1/tydz.
- dziennikarstwo – „Siła słowa i muzyki” kl. 4–8 – 2K, 2M, 1 gr., 1/tydz.
- Szkoła Podstawowa nr 15 z Oddziałami Sportowymi W Raciborzu im. Jana III Sobieskiego:
specjalistyczne:
- Biofeedback kl. 1–8 – 2K, 2M, 4 dzieci, 1/tydz.
- trening słuchowy, wzrokowy i motoryczny metodą Warnkego kl. 1–8 – 2K, 2M, 4 dzieci, 1/tydz.
dydaktyczno-wyrównawcze:
- w edukacji wczesnoszkolnej kl. 1–3 – 5K, 7M, 2 gr., 1/tydz.
- z matematyki kl. 4–8 – 5K, 4M, 2 gr., 1/tydz.
rozwijające:
- wspierające w obszarze pamięci i koncentracji kl. 1–3 oraz 4–8– 6K, 7M, 2 gr., 1/tydz.
- z matematyki i fizyki kl. 7–8 – 2K, 2M, 1 gr., 1/tydz.
- z matematyki kl. 4–8 – 1K, 3M, 1 gr., 1/tydz.
- koło szachowe kl. 1–8 – 4K, 4M, 1 gr., 1/tydz.
- z robotyki kl. 1–8 – 3K, 2M, 1 gr., 1/tydz.
- związane z wyborem kierunku kształcenia i zawodu kl. 7–8 – 3K, 2M, 1 gr., 1/tydz.
- Szkoła Podstawowa nr 18 im. Książąt Raciborskich:
specjalistyczne:
- „W krainie uczuć i emocji” kl. 1–3 oraz 4–8 – 2K, 2M, 2 gr., 1/tydz.
- kształcenie kompetencji językowych i komunikacyjnych kl. 1–3 oraz 4–8 – 1K, 3M, 2 gr., 1/tydz.
- Integracja Sensoryczna kl. 1–3 oraz 4–8 – 2K, 6M, 4 gr., 1/tydz.
- rozwijające kompetencje emocjonalno-społeczne – „Emocje i ja” kl. 2 – 1K, 1 dziecko, 1/tydz.
- korekcyjno-kompensacyjne kl. 2 – 2K, 2M, 1 gr., 1/tydz.
- rozwijające kompetencje emocjonalno-społeczne – „Emocje i ja” kl. 3 – 2K, 1 gr., 1/tydz.
dydaktyczno-wyrównawcze:
- zajęcia dydaktyczno-wyrównawcze kl. 1–3 – 19K, 26M, 9 gr., 1/tydz.
- zajęcia dydaktyczno-wyrównawcze z j. angielskiego kl. 4–8 – 10K, 4M, 3 gr., 1/tydz.
- zajęcia dydaktyczno-wyrównawcze „Już wiem!” – kl. 4–8 – 3K, 4M, 1 gr., 1/tydz.
rozwijające:
- zajęcia rozwijające – matematyczno-logiczne kl. 1–3 – 5K, 3M, 1 gr., 1/tydz.
- zajęcia rozwijające – „Z matematyką za pan brat” kl. 6 – 2K, 2M, 1 gr., 1/tydz.
- Zespół Szkolno-Przedszkolny nr 1:
rozwijające:
- „Akademia teatralna” kl. 1–3 oraz 4–8 – 20K, 10M, 4 gr., 1/tydz.
- artystyczne (plastyczno-muzyczne) kl. 4–8 – 6K, 2M, 1 gr., 1/tydz.
- gry logiczne kl. 1–3 oraz 4–8 – 12K, 12M, 3 gr., 1/tydz.
- „Czytanie na tapczanie” kl. 1–3 – 4K, 4M, 1 gr., 1/tydz.
- artystyczne – „Moje twórcze rączki” kl. 1–3 – 8K, 8M, 2 gr., 1/tydz.
- „Wesoły zakątek artystyczny” kl. 1–3 – 5K, 5M, 2 gr., 1/tydz.
- Zespół Szkolno-Przedszkolny nr 2:
rozwijające:
- szkolne koło szachowe kl. 4–8 – 4K, 4M, 1 gr., 1/tydz.
- matematyka dla uczniów zdolnych kl. 4–8 – 2K, 2M, 1 gr., 1/tydz.
- Zespół Szkolno-Przedszkolny nr 3:
dydaktyczno-wyrównawcze:
- z matematyki kl. 4–8 – 4K, 4M, 1 gr., 1/tydz.
- w edukacji wczesnoszkolnej kl. 1–3 – 4K, 4M, 1 gr., 1/tydz.
- z języka angielskiego kl. 4–8 – 4K, 4M, 1 gr., 1/tydz.
rozwijające:
- polonistyczne kl. 4–8 – 4K, 4M, 1 gr., 1/tydz.
- Zespół Szkolno-Przedszkolny nr 4:
specjalistyczne:
- „Kreatywna Moc” – indywidualne zajęcia rozwojowe z pedagogiem kl. 1–3– 2K, 2M, 4 dzieci, 1/tydz.
- terapia przez sztukę kl. 4–8 – 2K, 2M, 1 gr., 1/tydz.
- „Ścieżki do Skutecznej Komunikacji” – trening umiejętności społecznych kl. 1–3 – 3K, 3M, 2 gr., 1/tydz.
dydaktyczno-wyrównawcze:
- „Jedno na Jedno” – indywidualne zajęcia wspomagające naukę matematyki kl. 4–8 – 2K, 2M, 4 dzieci., 1/tydz.
rozwijające:
- „Zawodowe Odkrywanie Pasji” – indywidualne doradztwo zawodowe kl. 4–8 – 2K, 2M, 4 dzieci, 1/tydz.
- „TechnoMistrzowie” – zajęcia z technologii cyfrowych kl. 1–3 – 3K, 3M, 1 gr., 1/tydz.
- „Angielski na Wyższym Poziomie” – zajęcia rozwijające umiejętności językowe kl. 4–8 – 8K, 8M, 2 gr., 1/tydz.
- „Niemiecki na Wyższym Poziomie” – zajęcia rozwijające umiejętności językowe kl. 4–8 – 4K, 4M, 1 gr., 1/tydz
- zajęcia integracyjne – integracja przez sztukę – 8K, 7M, 1 gr., 1/tydz.
Zajęcia zostaną dobrane zgodnie z przeprowadzoną w szkole diagnozą.
Liczby uczniów uczestniczących w poszczególnych zajęciach są wartościami szacunkowymi.
Liczba uczestników zajęć musi być zgodna z rozporządzeniem Ministra Edukacji Narodowej w sprawie zasad organizacji i udzielania pomocy psychologiczno-pedagogicznej w publicznych przedszkolach, szkołach i placówkach.
W uzasadnionych przypadkach Realizator zastrzega sobie prawo do zmiany tych wartości.
- W ramach podnoszenia umiejętności kadry oraz rodziców/opiekunów dzieci do potrzeb edukacji ogólnodostępnej, a także kompetencji w zakresie integracji oraz w zapobieganiu dyskryminacji i przemocy rówieśniczej przewidziano następujące:
- Szkoła Podstawowa nr 1 Z Oddziałami Integracyjnymi:
szkolenia:
- EEG-Biofeedback II stopnia (2K)
- szkolenie metodą Warnkego (3K)
- Eye Tracking (3K)
- QEEG (1K)
- Edukacja włączająca jako edukacja dostępna dla wszystkich (18K, 2M)
- Diagnozowanie niepowodzeń szkolnych uczniów (18K, 2M)
- Praca z dzieckiem ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi (18K, 2M)
- Jak pracować z uczniem z niedostosowaniem społecznym? (18K, 2M)
- Jak oceniać uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi? (18K, 2M)
- Uczeń zdolny – jaki jest, jak go zauważyć, jak z nim pracować? (18K, 2M)
warsztaty i spotkania:
- Warsztaty równości i różnorodności dla nauczycieli – 6 spotkań x 4 h.
- Warsztaty wspierające dla rodziców z dziećmi oraz kadry szkoły – 6 spotkań x 4 h. 2 x 3 spotkania po 4 h, umożliwiony udział online.
- Spotkania uczniów z przedstawicielami i przedstawicielkami różnych grup społecznych – 6 spotkań x 2 h.
- Szkoła Podstawowa nr 3 im. Krzysztofa Kamila Baczyńskiego:
szkolenia:
- Terapia skoncentrowana na rozwiązaniach (TSR) – (1K)
- Metoda Krakowska – (1K
- TUS – (1K)
- Biofeedback II stopnia (1M)
- Metoda Warnkego – (1K)
- Edukacja włączająca jako edukacja dostępna dla wszystkich (18K, 2M)
- Diagnozowanie niepowodzeń szkolnych uczniów (18K, 2M)
- Praca z dzieckiem ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi (18K, 2M)
- Jak pracować z uczniem z niedostosowaniem społecznym? (18K, 2M)
- Jak oceniać uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi? (18K, 2M)
- Uczeń zdolny – jaki jest, jak go zauważyć, jak z nim pracować? (18K, 2M)
warsztaty i spotkania:
- Warsztaty równości i różnorodności dla nauczycieli – 6 spotkań x 4 h.
- Warsztaty wspierające dla rodziców z dziećmi oraz kadry szkoły – 6 spotkań x 4 h. 2 x 3 spotkania po 4 h, umożliwiony udział online.
- Spotkania uczniów z przedstawicielami i przedstawicielkami różnych grup społecznych – 6 spotkań x 2 h.
- Szkoła Podstawowa nr 4 im. ks. Stefana Pieczki:
szkolenia:
- Seplenienie u dzieci – (2K)
- Diagnoza i terapia afazji dziecięcej – (1K)
- Współczesne zaburzenia i problemy wychowawcze uczniów – (2K)
- Edukacja włączająca jako edukacja dostępna dla wszystkich (18K, 2M)
- Diagnozowanie niepowodzeń szkolnych uczniów (18K, 2M)
- Praca z dzieckiem ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi (18K, 2M)
- Jak pracować z uczniem z niedostosowaniem społecznym? (18K, 2M)
- Jak oceniać uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi? (18K, 2M)
- Uczeń zdolny – jaki jest, jak go zauważyć, jak z nim pracować? (18K, 2M)
warsztaty i spotkania:
- Warsztaty równości i różnorodności dla nauczycieli – 6 spotkań x 4 h.
- Warsztaty wspierające dla rodziców z dziećmi oraz kadry szkoły – 6 spotkań x 4 h. 2 x 3 spotkania po 4 h, umożliwiony udział online.
- Spotkania uczniów z przedstawicielami i przedstawicielkami różnych grup społecznych – 6 spotkań x 2 h.
- Szkoła Podstawowa nr 13 im. Stanisława Staszica:
szkolenia:
- Masaż logopedyczny od podstaw – (1K)
- Terapia miofunkcjonalna wg. A Kittle – (1K)
- Ocena logopedyczna Dziecka KOLD – (1K)
- Edukacja włączająca jako edukacja dostępna dla wszystkich (18K, 2M)
- Diagnozowanie niepowodzeń szkolnych uczniów (18K, 2M)
- Praca z dzieckiem ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi (18K, 2M)
- Jak pracować z uczniem z niedostosowaniem społecznym? (18K, 2M)
- Jak oceniać uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi? (18K, 2M)
- Uczeń zdolny – jaki jest, jak go zauważyć, jak z nim pracować? (18K, 2M)
warsztaty i spotkania:
- Warsztaty równości i różnorodności dla nauczycieli – 6 spotkań x 4 h.
- Warsztaty wspierające dla rodziców z dziećmi oraz kadry szkoły – 6 spotkań x 4 h. 2 x 3 spotkania po 4 h, umożliwiony udział online.
- Spotkania uczniów z przedstawicielami i przedstawicielkami różnych grup społecznych – 6 spotkań x 2 h
- Szkoła Podstawowa nr 15 Z Oddziałami Sportowymi W Raciborzu im. Jana III Sobieskiego:
szkolenia:
- Edukacja włączająca jako edukacja dostępna dla wszystkich (18K, 2M)
- Diagnozowanie niepowodzeń szkolnych uczniów (18K, 2M)
- Praca z dzieckiem ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi (18K, 2M)
- Jak pracować z uczniem z niedostosowaniem społecznym? (18K, 2M)
- Jak oceniać uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi? (18K, 2M)
- Uczeń zdolny – jaki jest, jak go zauważyć, jak z nim pracować? (18K, 2M)
warsztaty i spotkania:
- Warsztaty równości i różnorodności dla nauczycieli – 6 spotkań x 4 h.
- Warsztaty wspierające dla rodziców z dziećmi oraz kadry szkoły – 6 spotkań x 4 h. 2 x 3 spotkania po 4 h, umożliwiony udział online.
- Spotkania uczniów z przedstawicielami i przedstawicielkami różnych grup społecznych – 6 spotkań x 2 h.
- Warsztaty dla klas V i VI: „Jak tu nie zwariować. O depresji i innych zaburzeniach okresu dorastania” – 6 grup x 2h
- Warsztaty dla klas VII i VIII: „Wy-izolowanii. Radzenie sobie z emocjami” – 5 grup x 2h
- Szkoła Podstawowa nr 18 im. Książąt Raciborskich
studia podyplomowe:
- Integracja Sensoryczna (2K)
szkolenia:
- Edukacja włączająca jako edukacja dostępna dla wszystkich (18K, 2M)
- Diagnozowanie niepowodzeń szkolnych uczniów (18K, 2M)
- Praca z dzieckiem ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi (18K, 2M)
- Jak pracować z uczniem z niedostosowaniem społecznym? (18K, 2M)
- Jak oceniać uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi? (18K, 2M)
- Uczeń zdolny – jaki jest, jak go zauważyć, jak z nim pracować? (18K, 2M)
warsztaty i spotkania:
- Warsztaty równości i różnorodności dla nauczycieli – 6 spotkań x 4 h.
- Warsztaty wspierające dla rodziców z dziećmi oraz kadry szkoły – 6 spotkań x 4 h. 2 x 3 spotkania po 4 h, umożliwiony udział online.
- Spotkania uczniów z przedstawicielami i przedstawicielkami różnych grup społecznych – 6 spotkań x 2 h.
- Zespół Szkolno-Przedszkolny nr 1:
szkolenia:
- Edukacja włączająca jako edukacja dostępna dla wszystkich (18K, 2M)
- Diagnozowanie niepowodzeń szkolnych uczniów (18K, 2M)
- Praca z dzieckiem ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi (18K, 2M)
- Jak pracować z uczniem z niedostosowaniem społecznym? (18K, 2M)
- Jak oceniać uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi? (18K, 2M)
- Uczeń zdolny – jaki jest, jak go zauważyć, jak z nim pracować? (18K, 2M)
warsztaty i spotkania:
- Warsztaty równości i różnorodności dla nauczycieli – 6 spotkań x 4 h.
- Warsztaty wspierające dla rodziców z dziećmi oraz kadry szkoły – 6 spotkań x 4 h. 2 x 3 spotkania po 4 h, umożliwiony udział online.
- Spotkania uczniów z przedstawicielami i przedstawicielkami różnych grup społecznych – 6 spotkań x 2 h.
- Zespół Szkolno-Przedszkolny nr 2
szkolenia:
- Edukacja włączająca jako edukacja dostępna dla wszystkich (18K, 2M)
- Diagnozowanie niepowodzeń szkolnych uczniów (18K, 2M)
- Praca z dzieckiem ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi (18K, 2M)
- Jak pracować z uczniem z niedostosowaniem społecznym? (18K, 2M)
- Jak oceniać uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi? (18K, 2M)
- Uczeń zdolny – jaki jest, jak go zauważyć, jak z nim pracować? (18K, 2M)
warsztaty i spotkania:
- Warsztaty równości i różnorodności dla nauczycieli – 6 spotkań x 4 h.
- Warsztaty wspierające dla rodziców z dziećmi oraz kadry szkoły – 6 spotkań x 4 h. 2 x 3 spotkania po 4 h, umożliwiony udział online.
- Spotkania uczniów z przedstawicielami i przedstawicielkami różnych grup społecznych – 6 spotkań x 2 h.
- Zespół Szkolno-Przedszkolny nr 3
szkolenia:
- Edukacja włączająca jako edukacja dostępna dla wszystkich (18K, 2M)
- Diagnozowanie niepowodzeń szkolnych uczniów (18K, 2M)
- Praca z dzieckiem ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi (18K, 2M)
- Jak pracować z uczniem z niedostosowaniem społecznym? (18K, 2M)
- Jak oceniać uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi?
- Uczeń zdolny – jaki jest, jak go zauważyć, jak z nim pracować?
warsztaty i spotkania:
- Warsztaty równości i różnorodności dla nauczycieli – 6 spotkań x 4 h.
- Warsztaty wspierające dla rodziców z dziećmi oraz kadry szkoły – 6 spotkań x 4 h. 2 x 3 spotkania po 4 h, umożliwiony udział online.
- Spotkania uczniów z przedstawicielami i przedstawicielkami różnych grup społecznych – 6 spotkań x 2 h.
- Zespół Szkolno-Przedszkolny nr 4:
- TUS – (2K)
- Arteterapia – (2K)
- Edukacja włączająca jako edukacja dostępna dla wszystkich (18K, 2M)
- Diagnozowanie niepowodzeń szkolnych uczniów (18K, 2M)
- Praca z dzieckiem ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi (18K, 2M)
- Jak pracować z uczniem z niedostosowaniem społecznym? (18K, 2M)
- Jak oceniać uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi? (18K, 2M)
- Uczeń zdolny – jaki jest, jak go zauważyć, jak z nim pracować? (18K, 2M)
warsztaty i spotkania:
- Warsztaty równości i różnorodności dla nauczycieli – 6 spotkań x 4 h.
- Warsztaty wspierające dla rodziców z dziećmi oraz kadry szkoły – 6 spotkań x 4 h. 2 x 3 spotkania po 4 h, umożliwiony udział online.
- Spotkania uczniów z przedstawicielami i przedstawicielkami różnych grup społecznych – 6 spotkań x 2 h.
Liczby nauczycieli uczestniczących w poszczególnych szkoleniach są wartościami szacunkowymi.
- warsztaty i spotkania:
- Warsztaty równości i różnorodności dla nauczycieli – 6 spotkań x 4 h.
- Warsztaty wspierające dla rodziców z dziećmi oraz kadry szkoły – 6 spotkań x 4 h. 2 x 3 spotkania po 4 h.
- Spotkania uczniów z przedstawicielami i przedstawicielkami różnych grup społecznych – 6 spotkań x 2 h.
7. Nadzór i monitoring realizacji projektu
- Nadzór ma na celu zapewnienie, że projekt jest realizowany zgodnie z założeniami i celami wcześniej zatwierdzonymi w dokumentach projektowych.
Nadzór spełnia funkcję wewnętrznej kontroli realizacji zadań. Kontrola ta obejmuje kontrolę bieżącą, czyli ocenę skuteczności poszczególnych działań i sposobu ich realizacji pracy
oraz kontrolę końcową – sprawdzenie czy wytyczone cele zostały zrealizowane.
- Monitorowanie osiągania rezultatów odbywać się będzie poprzez bieżący monitoring udzielanych form wsparcia w oparciu o dzienniki zajęć oraz listy obecności.
- Nauczyciele/ki będą prowadzić bieżącą kontrolę osiągnięć uczniów na zajęciach.
- Monitorowanie dostosowania sposobu udzielania wsparcia do potrzeb uczniów odbywać się będzie poprzez bieżące hospitacje zajęć dokonywane przez opiekunów metodycznych.
- Nauczyciele/ki w sposób ciągły będą monitorować frekwencję uczestników poszczególnych zajęć.
W przypadku dłuższych nieobecności dziecka poinformują o tym dyrektora/kę szkoły.
- W celu monitorowania jakości form wsparcia asystent/ka kierownika przeprowadzi ankiety ewaluacyjne wśród rodziców / opiekunów prawnych uczestników projektu w przypadku wsparcia dla uczniów lub uczestników projektu w przypadku wsparcia dla nauczycieli/ek oraz rodziców/opiekunów.
a) ETAP I – Zakres – zdefiniowanie grupy docelowej do objęcia wsparciem oraz wybranie obszaru interwencji EFS, który będzie poddany ocenie,
b) ETAP II – Wzorzec – zdefiniowanie standardu wymagań, tj. efektów uczenia się, które osiągną uczestnicy w wyniku przeprowadzonych działań projektowych,
c) ETAP III – Ocena – przeprowadzenie weryfikacji na podstawie opracowanych kryteriów oceny po zakończeniu wsparcia udzielanego danej osobie,
d) ETAP IV – Porównanie – porównanie uzyskanych wyników etapu III (ocena) z przyjętymi wymaganiami (określonymi na etapie II efektami uczenia się) po zakończeniu wsparcia udzielanego danej osobie.
8. Prawa i obowiązki realizatora oraz uczestników projektu
- Realizator projektu zobowiązuję się do:
- organizacji form wsparcia, o których mowa w rozdziale 6 Regulaminu projektu,
- zapewnienia wykwalifikowanej kadry nauczycieli prowadzących zajęcia,
- dostarczenia w ramach zajęć niezbędnych materiałów dydaktycznych,
- zapewnienia odpowiedniej infrastruktury sprzętowej i lokalowej do prowadzenia zajęć.
- Realizator projektu ma prawo do:
- kontaktów telefonicznych z uczestnikiem / prawnym opiekunem uczestnika projektu w sprawach związanych z organizacją zajęć,
- odstąpienia od realizacji zajęć, jeśli wstrzymane bądź przerwane zostanie dofinansowanie projektu.
- Jako rodzic / opiekunprawny uczestnika projektu w przypadku wsparcia dla uczniów lub uczestnik projektu w przypadku wsparcia dla nauczycieli lub rodziców / opiekunów zobowiązujesz się do:
- przestrzegania zapisów niniejszego Regulaminu projektu,
- wypełniania wszelkich dokumentów związanych z realizacją projektu,
- regularnego uczestnictwa w formach wsparcia zaplanowanych w projekcie,
- bieżącego informowaniu o wszelkich zdarzeniach mogących zakłócić dalszy udział w projekcie,
- przedstawienia pisemnych powodów rezygnacji w przypadku rezygnacji z uczestnictwa w projekcie,
- wypełnienia ankiet ewaluacyjnych i wzięcia udziału w badaniu ankietowym przewidzianym w projekcie,
- udzielania wszelkich informacji dotyczących rezultatów uczestnictwa w projekcie oraz mających na celu monitoring udziału w projekcie i ocenę skuteczności działań podjętych w ramach projektu.
- Jako rodzic / opiekun prawny uczestnika projektu w przypadku wsparcia dla uczniów lub uczestnik projektu w przypadku wsparcia dla nauczycieli lub rodziców/opiekunów masz prawo do:
- rezygnacji z uczestnictwa w projekcie,
- uzyskania informacji dotyczących udziału w projekcie.
9. Postanowienia końcowe
- Regulamin wchodzi w życie z dniem wprowadzenia.
- Regulamin i ewentualne jego zmiany będą udostępnione w Biurze projektu oraz za pomocą dostępnych kanałów internetowych szkoły zgodnie z rozdziałem 1, punktem 6 niniejszego Regulaminu projektu.
- W sprawach nieuregulowanych Regulaminem zastosowanie mają odpowiednie dokumenty programowe oraz zasady regulujące wdrażanie programu Fundusze Europejskie dla Śląskiego 2021-2027, a także odpowiednie akty prawa krajowego i Unii Europejskiej, w szczególności aktualne wersje poniższych dokumentów:
• Regulamin wyboru projektów w ramach programu Fundusze Europejskie dla Śląskiego 2021-2027 nr FESL.06.02-IZ.01-129/24 z dnia 19 czerwca 2024 r.
• Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 2021/1060 z dnia 24 czerwca 2021 r. ustanawiające wspólne przepisy dotyczące Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego, Europejskiego Funduszu Społecznego Plus, Funduszu Spójności, Funduszu na rzecz Sprawiedliwej Transformacji i Europejskiego Funduszu Morskiego, Rybackiego i Akwakultury, a także przepisy finansowe na potrzeby tych funduszy oraz na potrzeby Funduszu Azylu, Migracji i Integracji, Funduszu Bezpieczeństwa Wewnętrznego i Instrumentu Wsparcia Finansowego na rzecz Zarządzania Granicami i Polityki Wizowej.
• Ustawa z dnia 28 kwietnia 2022 r. o zasadach realizacji zadań finansowanych ze środków europejskich w perspektywie finansowej 2021–2027 (Dz.U.2022r. poz.1079).
• Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (t.j.: Dz.U. z 2024 r., poz. 572).
• Ustawa z dnia 14 grudnia 2016 r. Prawo oświatowe (t.j.: Dz. U. z 2023 r., poz. 900)
• Ustawa z dnia 26 stycznia 1982 r. – Karta Nauczyciela. (tj.: Dz. U. z 2023 r. poz. 984 z późn. zm.)
• Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 9 sierpnia 2017 r. w sprawie zasad organizacji i udzielania pomocy psychologiczno-pedagogicznej w publicznych przedszkolach, szkołach i placówkach (Dz. U. z 2023 r. poz. 1798 )
• Wytyczne dotyczące wyboru projektów na lata 2021-2027 z dnia 12 października 2022 r.
• Wytyczne dotyczące kwalifikowalności wydatków na lata 2021-2027 z dnia 18 listopada 2022 r.
• Wytyczne dotyczące realizacji zasad równościowych w ramach funduszy unijnych na lata 2021-2027 z dnia 29 grudnia 2022 r.
• Wytyczne dotyczące realizacji projektów z udziałem środków Europejskiego Funduszu Społecznego Plus w regionalnych programach na lata 2021-2027 z dnia 15 marca 2023 r.
oraz
• Program Fundusze Europejskie dla Śląskiego 2021-2027 (FE SL 2021-2027) uchwalony przez Zarząd Województwa Śląskiego Uchwałą nr 2267/382/VI/2022 z dnia 15 grudnia 2022r i zatwierdzony decyzją Komisji Europejskiej z dnia 5 grudnia 2022 r. nr C(2022)9041.
• Szczegółowy Opis Priorytetów dla FE SL 2021-2027 (SZOP FE SL) uchwalony przez Zarząd Województwa Śląskiego Uchwałą nr 699/494/VI/2024 z dnia 21.03.2024 r.
• Kryteria wyboru projektów przyjęte uchwałą KM FE SL nr 126 z dnia 18.03.2024 r.
10. Załączniki
- Załącznik nr 1a – Deklaracja uczestnictwa w projekcie ucznia
- Załącznik nr 1b – Deklaracja uczestnictwa w projekcie nauczyciela
- Załącznik nr 1c – Deklaracja uczestnictwa w projekcie rodzica/opiekuna
