§1. Postanowienia ogólne:
- W celu zwiększenia bezpieczeństwa uczniów oraz usprawnienia kontroli dostępu do budynku Szkoły Podstawowej nr 18 zwanej dalej “Szkołą” wprowadza się możliwość korzystania z indywidualnych zbliżeniowych kart dostępu do budynku Szkoły, zwanych dalej “Kartą”.
- Do korzystania z kart dostępu uprawnieni są:
- pracownicy pedagogiczni,
- pracownicy administracji i obsługi,
- rodzice/opiekunowie uczniów Szkoły Podstawowej nr 18,
- osoby wynajmujące salę gimnastyczną (poza zajęciami z dziećmi i młodzieżą).
- Karty rodziców/opiekunów ucznia są aktywne i działają od poniedziałku do piątku w godzinach od 6:45 do 16:30. W przypadku konieczności wydłużenia czasu aktywności karty, osoba uprawniona indywidualnie wnioskuje do Dyrektora szkoły o zmianę godzin.
- Karty dla uczniów są aktywne od poniedziałku do piątku od 6:45 do 15 minut po rozpoczęciu pierwszych planowych zajęć. W czasie trwania obowiązkowych zajęć szkolnych karta ucznia jest zablokowana. Karta ucznia uaktywnia się w momencie zakończenia przez ucznia planowanych zajęć i pozostaje aktywna do godziny 16:30.
- Karta dostępu upoważnia:
- pracownika szkoły – do wejścia na teren placówki w celu wykonywania powierzonych mu obowiązków. Szczegółowe upoważnienia reguluje odrębny dokument;
- rodzica/ opiekuna ucznia – do pozostawienia i odbioru ucznia z oddziału klasowego/świetlicy szkolnej (z wyjątkiem miesiąca września w którym obowiązują odrębne przepisy ze względu na czas adaptacyjny nowych uczniów).
- Karta dostępu jest indywidualnie przypisana do danego pracownika, rodzica/opiekuna ucznia, i nie może być odstępowana ani użyczana innym osobom.
- Wejście na teren budynku przez osobę nieposiadającą indywidualnej karty dostępu jest możliwe jedynie po podaniu celu wizyty. Dozorujący pracownik w uzasadnionych przypadkach wpuszcza taką osobę na teren budynku.
- Pobranie i korzystanie z Karty przez rodziców/ opiekunów jest dobrowolne.
- Pobieranie i korzystanie z Karty przez uczniów szkoły jest obowiązkowe.
- Pobranie i korzystanie z Karty przez pracowników szkoły jest obowiązkowe.
- Za szkody spowodowane nieuprawnionym użyciem karty odpowiada właściciel karty, do momentu zgłoszenia jej utraty.
- Teren Szkoły jest objęty całodobowym monitoringiem, który rejestruje osoby wchodzące oraz wychodzące z budynku.
§2. Zasady wydawania kart dostępu:
- Wydanie Karty dla rodzica/opiekuna następuje na pisemny wniosek osoby uprawnionej po zweryfikowaniu danych przez Szkołę.
- Wydanie Karty następuje po dokonaniu wpłaty na konto: 82 1050 1461 1000 0092 0414 8127
- Rodzice/opiekunowie w temacie przelewu wpisują: imię i nazwisko ucznia, klasę, imię i nazwisko opiekuna oraz dopisek „opłata za kartę dostępu”.
- Każda osoba uprawniona ma prawo do posiadania jednej Karty.
- Wydanie karty rodzicowi/opiekunowi ucznia odbywa się po otrzymaniu informacji – o dokonaniu wpłaty.
- Karta rodzica/opiekuna wydawana jest na czas trwania cyklu nauczania ucznia w Szkole. Po upływie tego okresu następuje niezwłoczne zablokowanie Karty.
- Karta ucznia wydawana jest na czas trwania cyklu nauczania ucznia w Szkole. Po upływie tego okresu następuje niezwłoczne zablokowanie Karty.
- Karta dostępu ucznia szkoły jest własnością Szkoły. W momencie zakończenia nauki w Szkole Podstawowej nr 18 Kartę dostępu należy zwrócić do administratora systemu.
- Karta dostępu pracownika szkoły jest własnością Szkoły. W momencie ustania stosunku pracy pracownika Kartę dostępu należy zwrócić do administratora systemu.
- Kartę dostępu można anulować oraz zawiesić na wniosek właściciela.
- Ze względu na cel, któremu ma służyć Karta, nie wolno udostępniać jej osobom nieuprawnionym.
- Fakt zniszczenia, zagubienia lub rezygnacji z korzystania z pobranej Karty należy niezwłocznie zgłosić do sekretariatu uczniowskiego Szkoły osobiście, telefonicznie pod numerem 32 415 08 25 lub mailowo na adres: szkola@sp18.pl . Zgłoszenie takie spowoduje zablokowanie Karty w najbliższym dniu roboczym Szkoły.
- Za wydanie każdej kolejnej Karty dla osoby uprawnionej pobierana jest opłata. W tytule przelewu należy wówczas dodatkowo dopisać „DUPLIKAT”. Rodzice/ opiekunowie wpłatę dokonują na ww. konto firmy.
- Karty dostępu wszystkim upoważnionym osobom wydaje osoba wyznaczona przez Dyrektora Szkoły.
- W wyjątkowych sytuacjach, Szkoła może anulować aktywność karty.
- Regulamin korzystania z kart dostępu do budynku Szkoły Podstawowej nr 18 w Raciborzu przy ul. Ocickiej 52 obowiązuje od dnia 1 września 2023 r.
- Posiadacz karty potwierdza przyjęcie karty dostępu własnoręcznym podpisem, który równocześnie oznacza zaakceptowanie niniejszego regulaminu.
§3. Zasady korzystania z Karty:
- Na terenie placówki znajduje się czytnik kart, do którego Użytkownik jest zobowiązany zbliżyć kartę. Pojawienie się jednorazowego sygnału dźwiękowego oznacza, że Użytkownik dokonał zbliżenia karty w prawidłowy sposób.
- Użycie karty przy wejściu, odnotowywane jest w systemie jako wejście osoby uprawnionej na teren budynku.
- Wszystkie dane osobowe, przetwarzane przez system, wykorzystywane będą tylko i wyłącznie w celu zapewnienia bezpieczeństwa dzieci.
- Wszelkie problemy związane z użytkowaniem karty dostępu należy zgłaszać do administratora systemu dostępu wyznaczonego przez Dyrektora Szkoły.
- Karty nie można trzymać w miejscach, gdzie może ona ulec uszkodzeniu. Nie należy jej zginać, rozwarstwiać lub dziurkować.
- Znalezione karty należy oddać do administratora systemu lub kierownika gospodarczego.
- Karta dostępu nie upoważnia jego właściciela do:
- bezpodstawnego poruszania się po całym budynku Szkoły,
- przeszkadzania pracownikom w wykonywaniu ich obowiązków,
- nieuzasadnionym prowadzeniem rozmów z nauczycielami w czasie lekcji oraz pełnienia dyżurów (za uzasadnione rozumie się interwencje w sytuacji zagrożenia życia lub zdrowia dziecka).
- Cennik duplikatów (karty zgubione, złamane)
Klasy 1 – 30 zł/szt.
Klasy 2 – 28 zł/szt.
Klasy 3 – 26 zł/szt.
Klasy 4 – 24 zł/szt.
Klasy 5 – 22 zł/szt.
Klasy 6 – 20 zł/szt.
Klasy 7 – 18 zł/szt.
Klasy 8 – 16 zł/szt.
§4. Przepisy końcowe:
- W sprawach nieuregulowanych niniejszym regulaminem zastosowanie mają przepisy obowiązującego prawa.
- Zmiana niniejszego regulaminu może nastąpić poprzez jego ogłoszenie na tablicy ogłoszeń
i stronie internetowej placówki, każdorazowo ze skutkiem na dzień 1-go dnia miesiąca następującego po dniu ogłoszenia.