Szkoła Podstawowa nr 18 w roku szkolnym 2022/2023 brała udział w ogólnopolskim projekcie edukacyjnym “(Nie)zwykła matematyka”.

Projekt powstał w oparciu o aktualną Podstawę Programową i był odpowiedzią na często zadawane przez uczniów pytania “a do czego nam się ta wiedza przyda, po co się tego uczymy?”.

Głównym celem projektu było pokazanie uczniom jak wspaniałym i wszechobecnym przedmiotem jest matematyka, kształcenie inicjatywy i pomysłowości w rozwiązywaniu problemów oraz rozwijanie umiejętności wykorzystywania zdobytej wiedzy w praktyce. Realizując zadania projektowe uczniowie doświadczali matematyki w życiu codziennym, ćwiczyli sprawność rachunkową, kreatywność, współpracę w grupie, myślenie logiczne. Projekt realizowany był w klasach 4 -8 na matematyce oraz na zajęciach kreatywnych. Uczniowie wykonywali różnorodne zadania matematyczne, nie zawsze związane bezpośrednio z ich wyobrażeniem o matematyce.

Ważnymi elementami projektu były: praca oparta na zasobach i umiejętnościach uczestników,  elementy tutoringu, praca zespołowa nad starannie dobranymi problemami matematycznymi.

Zadania projektowe podzielone zostały na dziesięć modułów:

Moduł I: Co w trawie piszczy 

Moduł II: Galeria sztuki 

Moduł III: Matematyka inaczej … 

Moduł IV: Nie tylko na planszy 

Moduł V: Historyczne zmagania

Moduł VI: Świąteczna matematyka 

Moduł VII: Kasa rządzi światem 

Moduł VIII: Budujemy 

Moduł IX: Przepyszna matematyka

Moduł X: Matematyka w podróży

Nauczyciele realizujący projekt sami decydowali o podziale zadań i terminie ich realizacji. Warunkiem otrzymania certyfikatu potwierdzającego udział szkoły w projekcie było zrealizowanie i przesłanie relacji co najmniej 15 zadań projektowych (uczniom Osiemnastki udało się zrealizować 37 zadań ! )  z 10 różnych modułów w terminie od 1 września 2022 do 1 czerwca 2023 oraz wypełnienie druku sprawozdania projektu.

Efekty zadań projektowych były prezentowane na fanpage naszej szkoły pod hasztagiem #niezwykłamatematyka

Szkolnym koordynatorem projektu była pani Iwona Kuźmicz.

Podobne wpisy